Coop tegner Facility Management-avtale med Coor

Coop har i dag tegnet en avtale med Coor Service Management AB på Facility Management-tjenester for 350 butikker i Sverige samt Coops hovedkontor i Solna.

Avtalen er femårig og gjelder servicetjenester som renhold, avfallshåndtering og sikkerhet samt tekniske tjenester til en verdi av ca. 150 millioner SEK årlig. Coop har i dag avtale med omtrent 2 000 leverandører innenfor disse områdene. Avtalen med Coor innebærer en markant reduksjon i antall leverandører og en mer harmonisert arbeidsmetode. I avtalen inngår også etablering av en sentral kundetjeneste for feilmelding og håndtering av butikkenes og kontorets servicebehov.

Denne avtalen gir oss en ressurseffektiv løsning på service og tekniske tjenester for butikkene og kontoret vårt, med titalls millioner i årlige besparelser. Vi frigjør også tid for butikkpersonalet til å ytterligere fokusere på å gi våre kunder best mulig service, sier Johnny Capor, fungerende adm.dir. og konsernsjef KF og Coop.

Coop Inköp & Kategori AB gjorde opphandlingen i samarbeid med KF Fastigheter AB i løpet av årets første halvår. Coop får gjennom avtalen foruten kostnads- og tidsbesparelser, også god kontroll på at servicetjenestene og de tekniske tjenestene som Coor leverer følger Coops Code of Conduct.

- Vi er meget glade for å få starte et nytt samarbeid med Coop og ser frem mot oppgaven å ta ansvar for å samordne, lede og utvikle servicen til deres butikker og kontor, sier Ulf Wretskog, adm.dir. for Coor Service Management i Sverige.

Avtalen trer i kraft 15. januar 2014. I løpet av 2014 implementeres avtalen i takt med at eksisterende avtaler på området løper ut.

For ytterligere informasjon:

Marika Hjelm Siegwald, kommunikasjonssjef Coop Inköp & Kategori,