Søke
Språk / Nettstedet

Languages

Change site

Hvordan får vi medarbeiderne tilbake til kontoret?

Etter en tid hvor mange både er blitt vant til og liker hjemmekontor, har de fleste kontorer åpnet igjen. Dette stiller arbeidsgiveren overfor en utfordring: hvordan lykkes vi med å få de ansatte tilbake til kontoret? Her er Coors rådgivere sine beste tips til deg som allerede har et velfungerende kontor.

Kontakt oss
Mann som serverer kvinne

HVEM BRUKER KONTORET?

Når vi blir enige om hvorfor vi skal ha kontor, er det viktig å identifisere hvem som skal bruke kontoret. Vi må så finne ut hva som er viktig for dem og hvilke aktiviteter de utfører på kontoret. Noen aktiviteter kan være mer effektive å utføre andre steder, og vi trenger derfor ikke tilpasse kontoret spesifikt til disse aktivitetene.

Skal kontoret ha fokus på samarbeid og samvær eller være mer tilrettelagt for fokusarbeid? Eller kanskje begge deler? For å vite hvilke funksjoner som er viktige for den ansatte, er det viktig å gjøre hjemmeleksen sin og analysere hva de trenger.

Når behovene er undersøkt og vi har et klart «hvorfor», er det viktig at ledelsen kommuniserer dette og stiller seg bak budskapet – hele veien.

5 tips for å skape et attraktivt kontor


"IKKE FIKS DET SOM IKKE ER ØDELAGT!"

Viser analysen din at kontoret ditt allerede er godt i gang med å tilby de riktige rammene for en effektiv arbeidsdag? Vær i så fall ikke redd for å holde deg til det som fungerer. Det er mange justeringer du uansett kan gjøre for at det skal føles som en ny start på kontoret, uten at du trenger å endre på grunnkonseptet.

"LETT DE ANSATTES HVERDAG!"

For mange har hjemmearbeid gjort livspuslespillet enormt enklere. For at kontoret skal være like attraktivt som å jobbe hjemmefra, kan det derfor ikke oppfattes som et hinder for en effektiv hverdag. Ved å tilby de riktige tjenestene til dine ansatte kan kontoret i stedet være stedet som legger til rette for deres hverdag. For eksempel kan dagligvareposer være klare til å hentes etter endt arbeidsdag eller klesvask som du leverer inn om morgenen er ren og nystrøket når du skal hjem igjen. For de som har hund kan en hundevennlig plass på kontoret utgjøre hele forskjellen.

"SKAP ET PULSERENDE KONTOR!"

Det mange savner på hjemmekontoret er «pulsen» som kontoret tilbyr. Benytt deg av dette ønsket og arranger arrangementer og aktiviteter hvor mange ansatte samles og samhandler. Aktivitetene kan med fordel være i tråd med din kjernevirksomhet eller på annen måte appellere til selskapets interesser. For våre ansatte i Coor ville vi f.eks arrangert smaksprøving av de ulike kaffetypene vi tilbyr våre kunder, mens i en organisasjon med mange IT-utviklere er kanskje en «hackaton» mer attraktivt.

"TILPASSE OG FORENKLE TEKNOLOGIEN"

I en hybridverden har våre behov og forventninger endret seg; Vi jobber fra forskjellige steder og møtene våre blir stadig mer digitale. Kontoret må også støtte opp om disse nye måtene å jobbe på. Det er bra å gjennomgå, oppdatere og tilpasse møteplasser og rom for å kunne tilby de rette forutsetningene for digitale og hybride møter. Coors forskning tyder på at møteteknologi er en kritisk faktor som avgjør om ansatte velger å gå på kontoret eller ikke – de føler de har bedre kontroll på teknologien fra hjemmekontoret.

"TØR Å TESTE UT FREMTIDENS BEHOV"

Det er veldig mange tanker, teorier og hypoteser om hvordan fremtidens arbeidsplasser vil se ut og fungere. En god måte å finne din fremtidige strategi er å tørre å prøve nye ting! Gjør tester i liten skala og involver ansatte i å vurdere hva som fungerer, og hvis det ikke fungerer så er dere en erfaring rikere!

Coor Advisory – for et inspirerende, smart og bærekraftig arbeidsliv!


Vi gjør din arbeidsplass til et attraktivt sted for ansatte, kunder og samarbeidspartnere. Coor Advisory tilbyr strategiske råd om fremtidens arbeidsplasser og arbeidsliv og hjelper deg med å skape kunde- og medarbeidersentrerte arbeidsplassopplevelser.

Kontakt salgsavdelingen vår!

Det oppstod en feil under henting av captcha-bilde
GDPR
Klikk her for å lese mer om Coors retningslinjer for behandling av personopplysninger.

Coor Privacy policy

We have updated our Privacy Policy to help you understand what information we process and why we process it. We have made these updates as new data protection regulations (GDPR) entered into force on 25 May in the European Union / EEA.

Consent to the processing of personal data

The personal data we process is data provided by you when you fill in a contact form or subscription form on Coor's websites. It is your full name, e-mail address and your phone number or postal address (if and when applicable).

What is the purpose of processing your personal data?

Your personal data is required in order for us to send out the material you expressed an interest in such as press releases, news, and/or newsletters. We also use personal information to contact you personally if you filled in a contact form.

What is the legal basis for processing your personal information?

Our processing of your personal data is based on your consent to the processing. You can revoke your consent at any time by emailing us at info@coor.com

Information about processing your personal data

We have implemented appropriate technical and organizational measures to protect your personal data against loss or unlawful access. The number of persons with access to your personal data is limited. Only persons managing the Coor website you visited and/or who need to process your personal data in accordance with the above purposes will have access to your personal data.

We may also share your personal data with other Coor Group companies and suppliers and business partners who perform services or development on our behalf.

Your personal data may be transferred to a third country, that is, a non-EU / EEA country, in conjunction with Coor's use of the cloud-based services Office 365 provided by Microsoft Ireland Operations Limited ("Microsoft").

When Microsoft provides Office 365 services, Microsoft manages customer data (such as email, files) in data centers in the EU (currently: Dublin (Ireland) and Amsterdam (Netherlands)). However, as an integral part of the Office 365 services, some limited personal information (such as e-mail address) may also be processed in the United States).

In order to comply with applicable data protection requirements, Coor has entered into a data processing agreement with Microsoft and has also entered into standard contractual clauses ("EU Model Clauses") with Microsoft. All Microsoft subcontractors handling personal data in connection with the Office 365 services are committed by Microsoft in accordance with Article 11 of EU Model Clauses.