DNVE

DNVE forlenger avtalen med Coor

Det Norske Veritas Eiendom AS (DNVE) er eier av Veritas-senteret på Høvik utenfor Oslo der DNV og Stiftelsen Det Norske Veritas har sine hovedkontor.

Den 1. januar i fjor startet vi opp ny avtale med DNVE som løper frem til slutten av 2023. Nå er avtalen allerede blitt forlenget med ett år, frem til slutten av 2024, ved at DNVE har utløst første opsjon i kontrakten.

«Teamene våre på Høvik og i Stavanger har sterk fokus på å sikre gode leveranser i alle tjenester gjennom å yte service i stjerneklasse. Kombinert med stadig utvikling og forbedring av leveransene, har dette ført til at første forlengelsesopsjon allerede er utløst», sier kontraktssjef i Coor, Jan Christian Pløen.

Avtalen innebærer at Coor har ansvar for å utvikle og ta hånd om alle drifts- og vedlikeholdstjenester i Veritas-senteret, herunder 100 000 kvm i kontorbygg, 40 000 kvm i parkeringshus, 40 boliger og 300 mål med park, brygger og naturområder, innbefattet den prisbelønte Veritasparken.

Coor skal også ta hånd om alle drifts- og vedlikeholdstjenester for Veritas-bygget i Stavanger, med 15 000 kvm kontor og 5 000 kvm parkering.  Dette bygget er eid av DNV Pensjonskasse.