Piloten kom i gang som et lokalt initiativ mellom Coors fagmiljø innen kantine og innovasjon og Foodback selv, som viste sin interesse for Coor. En kantine på Fornebu har også kjørt samme pilot i samme periode, for bedre sammenligningsgrunnlag. Og selvfølgelig må vi få takke alle prøvekaninene som spiser maten i kantinen på Lysaker og Fornebu hver dag, som har kommet med mange ulike tilbakemeldinger, forteller forretningsutvikler for innovasjon i Coor.
Hvordan virker det?
Foodback har utviklet en web-applikasjon for gjesten og et rapport-verktøy for kantine, der partene får gitt og mottatt respons på kundeopplevelsen. Gjesten får 5 av om lag 30 tilfeldig utvalgte spørsmål, der spørsmålet rangeres på en dårlig-bra-skala. Det gjør det lettere for kantinen å få rask respons på ting de ønsker å teste ut:
- Får vi bedre tilbakemeldinger på en mer vegetarisk meny?
- Hva synes gjestene om flyten i buffét-området eller ved avfalls-sorteringen?
- Hvordan oppleves servicenivået kantinemedarbeiderne gir?