Om du vurderer å outsource hele eller deler av ditt servicebehov, så er du ikke alene om det. I følge tall fra Sverige, omsetter Facility management-bransjen årlig for over 210 milliarder SEK, som betyr at det årlig skapes arbeidsplasser til omlag 300 000 personer!
Beslutningen om å benytte seg av en ekstern partner som tar ansvar for hele eller deler av kontor- og bedriftstøtten er smart, men det oppleves ofte som en omstendelig prosess. For mange selskap handler det ikke lengre kun om å kontrollere konstader, som tidligere var den største grunnen til ønsket om outsouring. Mange søker nå en partner med ekspertise; som får servicetjenestene til å fungere som et veloljet maskineri - uten mye involvering fra kundens side, dersom det er ønskelig.
Hva er de største fordelene av outsourcing, foruten store kostnadsbesparinger? Vi lister dem opp under, sammen med potensielle fallgruver det er lett å havne i, dersom servicebehovet ikke kartlegges grundig nok. Slik at du kan ta en veloverveid beslutning om hvorvidt outsourcing er den beste avgjørelsen for din organisasjon.