Før han kom til Coor, jobbet Marlon som kokk på en luksusrestaurant i sentrale London. Der lærte han å respektere og behandle råvarene slik at han kunne skape sensasjonelle matopplevelser for restaurantens gjester. Da han traff sin kone, flyttet han etter hvert til Göteborg og kom i kontakt med Coor, som da var midt i oppstarten av sitt nye matkonsept Food by Coor – et fleksibelt restaurantkonsept som kan skifte ham helt etter kundens behov. Det var slik Marlon traff Volvo og fikk være med på å utforme lunsjrestauranten The Kitchen Club.
– Det tar tid å vokse og modne, enten det gjelder avlinger eller konsept. Det er derfor jeg er så opptatt av hvordan maten jeg serverer, blir behandlet. Det krever mye av en kokk å skulle utvikle et lunsjkonsept som skal lages til så mange personer. Det forteller Marlon Ramos Rönnängsgård, som er kjøkkensjef på The Kitchen Club, Coors resturantkonsept hos Volvo i Göteborg.
Linda Høglund jobbet tidligere som konseptutvikler og er involvert i alle nye matkonsept som Coor utarbeider for kundene sine. Hun beskriver prosessen som en kreativ utveksling der kundenes behov og ildsjelenes lidenskap og kreativ kan møtes.
– The Kitchen Club tilhører en kategori matkonsept som er helt skreddersydd til kundenes behov. Akkurat dette konseptet ble til i samarbeid med Volvo. De hadde en grunntanke om et grønt og sunt kjøkken, og da vi tok over, lot vi tanken spire og slå ut i blomst i form av grønn mat med mye matglede. Det skal være rustikk mat som virkelig frister, forteller Linda, som nå er Head of Centre of Excellence i Coor.