Språk / Nettstedet

Languages

Change site

R & K Service

Coor kjøper stavangerbedriften R & K Service

Coor har i dag kjøpt renholds- og kantineleverandøren R & K Service AS. R & K Service omsetter for om lag 80 MNOK og har rundt 130 ansatte. Oppkjøpet vil gi Coor økt geografisk dekning i Norge, og vil styrke vår kompetanse innen renhold og kantine.

-Dette oppkjøpet passer godt inn i Coors vekststrategi. Det er et veldrevet selskap med høy kundelojalitet og Coor vil få enda bedre geografisk dekning i Norge. Vi ser frem til å få alle de flinke ansatte i R & K Service om bord i Coor for å utvikle tjenestene våre sammen. R & Ks profil, der service, kvalitet, kompetanse og lagarbeid sitter i høysetet, passer godt sammen med Coors selskapsverdier og vi tror derfor dette er en god kulturell match, sier Nikolai Utheim, administrerende direktør i Coor Norge.

R & K Service ble stiftet som en renholdsbedrift i 1992, der målet var å tilby høy  servicegrad og kvalitet lokalt i Rogaland. Siden den gang har bedriften utviklet seg til å operere i flere fagområder og tilbyr i dag også kantinetjenester, catering og byggrenhold. R & K Service AS er i dag en av distriktets ledende aktører innen renhold og kantinetjenester. Kundegruppen er stor og varierer fra små, mellomstore og større virksomheter – til idrettsarenaer og offentlige bygg.

-Gjennom oppkjøpet av R & K Service vokser Coors norske virksomhet i tråd med vår vekststrategi og Coors posisjon som markedsledende i Norden innen IFM styrkes ytterligere, kommenterer AnnaCarin Grandin, adm. direktør og konsernsjef i Coor.

Tidligere eier og daglig leder Bernt Ellingsen vil fortsette i stillingen som daglig leder.
-Dette er en viktig milepæl for R & K Service AS. Vårt kundefokuserte selskap får nå mulighet til å bli en del av en sterk nordisk merkevare. Vi får tilført ytterligere kompetanse og kan videreutvikle samarbeidet med våre kunder. Jeg ser frem til at vi sammen skal fortsette arbeidet med å styrke det som alltid har vært kjennetegnet til R & K Service AS, nemlig fleksibilitet og kunden i sentrum. Hele teamet i R & K Service AS fortsetter som før slik at våre kunder vil merke minimale endringer, sier daglig leder Bernt Ellingsen.