Coor er ett av de første selskapene med nye ISO-standarder

Coor er ett av de første selskapene DNV GL i Sverige har sertifisert i tråd med de nye internasjonale standardene for kvalitet og miljø, ISO 9001:2015 samt ISO 14001:2015.

I 2015 ble de internasjonale standardene oppgradert. De nye ISO-standardene innebærer blant annet et tydeligere fokus på ledelsens ansvar, risikohåndtering og bærekraft. I tillegg er sertifiseringen mer rettet også mot tjenesteleverandører, og stiller større krav til perspektiv på omverdenen.

-Coor er et sterkt kundeorientert selskap som jobber systematisk med forbedrings- og innovasjonsarbeid. Vår arbeidsmåte stemmer dermed godt overens med kravene til de nye ISO-standardene. At vi på kort tid kunne gå inn i de nye standardene beviser at vi driver vår virksomhet på en strukturert og ansvarsfull måte, sier Mikael Stöhr, konsernsjef for Coor.

Coor har ett globalt sertifikat som omfatter hele konsernet.

-Vi er stolte over å tildele sertifikater til Coor, som en av de første aktørene på markedet. Coor har sammen med oss fulgt vår ”best practice” til overgangen med gap-analyser, utdanning og workshops. De nye standardene innebærer blant annet økt fokus på risikobasert tilnærming. Coor har gjort en del tilpasninger og oppfyller dermed standardkravene, sier Cecilia Thor, Operations Manager på DNVGL.

Her er lenke til en kortfilm om sertifiseringen.

Mer se coor.no