Ny logo - samme gode service og høye ambisjon

Coor startet som en del av Skanska i 1998. I 2004 fikk vi nye eiere og ble et selvstendig serviceselskap, og i forbindelse med det byttet vi navn til Coor Service Management. Logoen vår ble tegnet av Lars Hall, en av Sveriges beste formgivere. Nå, tolv år senere, er det tid for en liten justering.

Vet du forresten hva logoen vår står for? Stjernen i midten symboliserer kundene våre, som omsluttes av Coor. Man kan også tolke den som at vi tar hånd om det som ligger utenfor kundenes kjernevirksomhet. Og det skal vi gjøre på en måte som skaper verdi for kundene, og optimerer den virksomheten de driver. Vi gjør kundene våre til stjerner.

Vårt nåværende navn består av to deler – hovednavnet ”Coor” (som er det vi heter) og etternavnet ”Service Management” (som beskriver hva vi gjør). Denne kombinasjon var helt logisk da navnet ble etablert, ettersom kjennskapen til Coor da var liten. Siden den gang har vi utviklet oss og vokst, og i dag er vi et av Nordens ledende serviceselskaper. Vi synes derfor at vi nå er modne for å ta bort ”service management” fra logoen. Et kortere navn er lettere å si og enklere å håndtere.

Forandringen innebærer ikke at vi bytter fot eller endrer orientering. Med service management menes ”samordnet og effektiv styring av en eller flere servicetjenester, slik at tjenestene leveres til avtalt tid og sted og med avtalt kvalitet og kostnad”. (Wikipedia) Det kommer vi til å fortsette å gjøre – på en mest mulig effektiv, bærekraftig og intelligent måte.

Eksempler på hva vi mener med det, kan du lese om i dette nummeret av Nova, ikke minst hva det betyr for renhold, som er en av våre største tjenester. Det er også veldig hyggelig å kunne presentere ”Årets miljøstjerne” – en utmerkelse som går til en av våre kunder som har utmerket seg spesielt på miljøområdet. I år gikk prisen til det svenske selskapet Länsförsäkringar, som er en svært verdig prisvinner. Hyggelig lesning!

Lysaker, 20. desember 2016
Nikolai Utheim