Energirådgivning og fordeler ved optimalisering

Vi søker rådgivning for å effektivisere alt fra ansettelsesprosesser til valg av programvare. Men har du tenkt ovre hvor mye du kan spare på å optimalisere strømbruk? Coor Norge kan tilby rådgivertjenester som hjelper dere å optimalisere strømbruken i dine lokaler, uansett eiendomstype eller bedrift. Energirådgivning er fremtida for all kostnadseffektiv og smart forvaltning av eiendom.

En energirådgiver vil kunne gi dere råd som hvordan dere kan legge til rette drift med miljøfordeler.  Energioptimalisering og miljøfordeler vil gi bedriften din et bærekraftig fortrinn. Et eksempel på forslag en rådgiver kan komme med, er å bytte oppvarming fra elektrisk strøm til oppvarming  fra fjernvarme, et betydelig mer miljøvennlig alternativ der varmen hentes fra industrielle forbrenningsprosesser. Det krever en relativt stor engangsinvestering å få installert fjernvarme, men regningen betaler seg raskt når dere sparer tusenvis på strømregningene hver måned. Og husk; god miljøsamvittighet får du på kjøpet!

Investeringer lønner seg

Å drifte eiendom innebærer å gjøre og vurdere mange investeringer for å spare kostnader. Eiendomsforvaltning kan også være så mangt, med svært forskjellige behov fra eiendom til eiendom, og grepene man tar like varierte. Et eksempel er å bytte ut vindusglass med glass som isolerer bedre, slik at oppvarming skjer mer effektivt.

Energioptimalisering kan utføres på mange forskjellige måter, og nettopp derfor er det så viktig å få hjelp av en utenforstående som ser helhetsbildet og har kunnskap. Med riktig rådgivning blir det enklere for deg å vite at du har tatt rett valg for eiendomsmassen du forvalter.

Skalerbare løsninger

Skalering av energibehov er en annen måte å optimalisere energibruk på. Forskjellige metoder er egnet for forskjellige typer eiendomsforvaltning. Et sykehus har for eksempel helt andre strøm- og energibehov enn et mindre kontor, og en skole har en helt annet energiprofil enn f.eks. et kjøpesenter. Coor skreddersyr energioptimaliseringen etter den spesifikke eiendommen og klientens behov.

Vær i forkant

Det er ikke bare her til lands vi snakker om optimalisering av strøm og energi. Denne måten å kutte kostnader og effektivisere prosesser har også stor oppmerksomhet internasjonalt under begrepet Energy optimization, særlig med tanke på det økende fokuset på miljøet. En mer miljøvennlig profil kan være loddet på vekta som gjør at noen velger din bedrift foran en annen. Med andre lure løsninger, som for eksempel Coors Smart Solutions, kan dere både effektivisere energibruk og få mer strømlinjeformede og spesialtilpassede smart-løsninger til bedriften i samme pakke.

Kostnadseffektive løsninger

Det å søke rådgivning for å optimalisere energibruk er også en lur og kostnadseffektiv løsning. Det trenger ikke være veldig dyrt å få hjelp til energioptimalisering. Noen ganger er det bare små justeringer som må til, som fortsatt kan spare en bedrift for tusenvis av kroner hver måned.  Vi tilpasser pris etter dine behov for energioptimalisering.

Finn optimaliserte løsninger i Norge

Coor hjelper deg med å finne smarte eiendomsløsninger til din eiendom eller bedrift. Vi kan hjelpe dere med alt fra forvaltning av eiendom, sikkerhetstjenester, kantinedrift, kontorrekvisita og renhold til energirådgivning – alt fra én leverandør, for en enklere hverdag og mer strømlinjeformet drift.