Coor - et selskap der innovasjon er kultur

Å stadig forsøke å utvikle sine tjenester og finne nye spennende løsninger på kundenes problem krever en strukturert arbeidsmåte. For Coor har dette blitt en konkurransefordel.

Coor – hvor innovasjon er kultur

Innovasjon har alltid spilt en viktig rolle i Coors utviklingsarbeid innen Facility Management. Det er ved hjelp av smarte løsninger vi opplever å differensiere vår leveranse fra våre konkurrenters. Dette mener Georg Linden, Innovation Manager i Coor Sverige.

-Vårt innovasjonsarbeid er en stor konkurransefordel for oss, og det gjør at vi stikker oss ut i bransjen. Vår hovedoppgave er å tilgodese kundenes behov, og ved hjelp av smarte løsninger kan vi løfte vår leveranse både ett og to nivåer, sier han.

Å finne spennende løsninger og nye samarbeidspartnere er en stor utfordring som krever mye tid. Det er også derfor Coor allerede for et par år siden begynte å samarbeide med ulike eksterne partnere. Eksempler er Ignite Sweden og norske TheFactory, som hjelper til med å matche start- eller scale-ups med større selskap. Et annet eksempel er European Institute of Innovation & Technology (EIT), som hjelper mindre selskap med å identifisere markedsmuligheter.

Georg har jevnlige møter med eksterne partnere, og mener det er kjempeviktig for Coors innovative arbeid.

-De hjelper oss å identifisere smarte løsninger, slik at vi kan fokusere på å teste og pakketere dem. Neste steg blir å presentere disse for våre kunder og fortelle hvordan disse løsningene kan være brukbare for dem. I blant er det også slik at kundene selv ikke ser at de har behovet for en spesifikk løsning, men at det vi presenterer viser seg å forenkle jobben deres merkbart.

Start- og scale-ups for innovasjon innen Facility Management

Christian_Dahl_bw.jpgChristian Dahl er en av to Innovation Managers i Coor Norge. Han er enig i at eksterne partnere er en viktig del for Coor og innovasjonsarbeidet.

-I Norge jobber vi veldig tett med ulike start up-organisasjoner. Blant annet med TheFactory, som fokuserer på selskap innen prop-tech, og det har ved flere tilfeller vist seg å bli vellykket.

Christian forteller videre:

-Det finnes en innovativ kultur i Coor, der vi alltid strever etter å finne frem til den beste opplevelsen for våre kunder. For å finne den kreves det en systematisk arbeidsmåte der vi jobber med innovasjon på alle nivå, og der er vi gode. Det er alltid “kunden først”, sier han.

Innovasjon effektiviserer tjenesten

I både Norge og Sverige har man såkalte innovasjonsforum sammen med kunder, som for eksempel med det norske olje- og gasselskapet Equinor og forvaltningsselskapet Storebrand. Der sitter man sammen og diskuterer hva man vil oppnå med tjenestene, hvordan de enkelte smarte løsningene kan utvikles og hvilke trender som er på gang.

-Det er en effektiv arbeidsmåte, der vi får et oversiktsbilde slik at vi kan se hva som bør justeres på for å øke alt fra produktivitet til å gjøre selskapene mer attraktive som arbeidsgivere, forteller Christian.

Eksterne partnere er en del av innovasjonsarbeidet. Både Georg og Christian er imidlertid nøye med å understreke at Coor-kollegene der ute i kontrakten spiller en viktig rolle som knutepunkt mellom å fortså og formidle kundens problem og behov.

-Vi forsøker alltid å være spesielt lydhøre overfor kunden. Det er viktig at vi er på og at vi setter spørsmålstegn ved det vi gjør. Ser vi utfordringer hos kunden må vi løfte det med dem og etterpå ta det videre internt og forsøke å få frem en bra, skreddersydd løsning. Vi vil alltid at kundene skal føle på at vi og våre smarte løsninger gjør en forskjell og at de forenkler hverdagen for dem, avslutter Georg.  

Kontakt salgsavdelingen vår!

Det oppstod en feil under henting av captcha-bilde
GDPR
Klikk her for å lese mer om Coors retningslinjer for behandling av personopplysninger.

Coor Privacy policy

We have updated our Privacy Policy to help you understand what information we process and why we process it. We have made these updates as new data protection regulations (GDPR) entered into force on 25 May in the European Union / EEA.

Consent to the processing of personal data

The personal data we process is data provided by you when you fill in a contact form or subscription form on Coor's websites. It is your full name, e-mail address and your phone number or postal address (if and when applicable).

What is the purpose of processing your personal data?

Your personal data is required in order for us to send out the material you expressed an interest in such as press releases, news, and/or newsletters. We also use personal information to contact you personally if you filled in a contact form.

What is the legal basis for processing your personal information?

Our processing of your personal data is based on your consent to the processing. You can revoke your consent at any time by emailing us at info@coor.com

Information about processing your personal data

We have implemented appropriate technical and organizational measures to protect your personal data against loss or unlawful access. The number of persons with access to your personal data is limited. Only persons managing the Coor website you visited and/or who need to process your personal data in accordance with the above purposes will have access to your personal data.

We may also share your personal data with other Coor Group companies and suppliers and business partners who perform services or development on our behalf.

Your personal data may be transferred to a third country, that is, a non-EU / EEA country, in conjunction with Coor's use of the cloud-based services Office 365 provided by Microsoft Ireland Operations Limited ("Microsoft").

When Microsoft provides Office 365 services, Microsoft manages customer data (such as email, files) in data centers in the EU (currently: Dublin (Ireland) and Amsterdam (Netherlands)). However, as an integral part of the Office 365 services, some limited personal information (such as e-mail address) may also be processed in the United States).

In order to comply with applicable data protection requirements, Coor has entered into a data processing agreement with Microsoft and has also entered into standard contractual clauses ("EU Model Clauses") with Microsoft. All Microsoft subcontractors handling personal data in connection with the Office 365 services are committed by Microsoft in accordance with Article 11 of EU Model Clauses.