Hva vil prege fremtidens brukeropplevelse?
Hør futurist Stefan Hyttfors sine betraktninger om hvordan serviceopplevelse og forbruk vil formes i jakten på en unik kundeopplevelse. Hva forventer du av fremtidens serviceopplevelse?
Hør futurist Stefan Hyttfors sine betraktninger om hvordan serviceopplevelse og forbruk vil formes i jakten på en unik kundeopplevelse. Hva forventer du av fremtidens serviceopplevelse?
Om:
Brukeropplevelse (også kalt Customer Experience - CX) er totalopplevelsen av interaksjonen mellom en virksomhet og kunde/bruker fra starten til slutten av kundeforholdet, brukerløpet eller forrentingsforholdet. Forholdet preges av alle møtepunkter mellom merkevare og kunde/bruker som benytter seg av virksomhetens produkt eller tjenester, være seg som kunde, ansatt, beboer eller en annen type interessent. En god brukeropplevelse kjennetegnes av et gjennomtenkt løp for disse møtepunktene, der individuelle forventninger blir innfridd av servicenivået fra opplevelsen og hvordan oppgaver og tjenester kan løses på en tilfredsstillende måte. (Kilde: Wikipedia).
Med en bakgrunn som journalist og økonom jobber Stefan med tema som disrupsjon, atferdsendring og neste generasjons lederskap. Hans favorittspørsmål er ganske enkelt: hvorfor ikke?
Vil fremtiden innebære en pulsklokke med kunstig intelligens som kan måle følelsene og dagsformen din? Og dersom du er litt nedfor på vei hjem fra jobb, vil den foreslå oppskrift på brownies, med en kasse ved ventende foran døra til å legge i peisen og et pledd? Generasjon Z er en generasjon arbeidstakere som velger arbeidsgivere og merkevarer verdibasert i sammenfall med hvem de vil være, i større grad enn tidligere generasjoners valg og forbruksidentitet.