Ansatte lager et diagram over markedstrender for IFM i 2025 | Coor

Integrert Facility Management: Forventede markedstrender mot 2025

Bedriftenes driftsmessige behov er økende, og derfor går markedstrendene mot mer avansert integrert Facility Management. Les mer om hvordan Facility Management vil utvikle seg mot 2025.

En virksomhets suksess avhenger av flere faktorer. En effektivt håndtert arbeidsplass er en av dem. Godt vedlikeholdte arbeidsplassmiljøer forbedrer de ansattes trivsel og produktivitet. Integrert Facility Management kan hjelpe en bedrift med å gjøre arbeidsplassen til trivelige og velfungerende arbeidsmiljø.

Cybersikkerhet for smarte bygninger

Cybersikkerhet blir stadig viktigere. Driftsteknologi og cybersikkerhet kan med fordel integreres i hverandre for å gjøre bedriftens databehandling, driftsystemer, bygg og anlegg enda mer sikker og rustet for dataangrep. Med nye teknologier som Tingenes internett, maskinlæring m.m. må organisasjonene i dag og i tiden fremover fokusere på å gjøre IT-miljøet sitt sikrere ved hjelp av ulike tjenester og enheter for cybersikkerhet.

Økt bruk av bærekraftige produkter 

Bedrifter blir mer miljøbevisste. De beslutter ulike tiltak for å gjøre arbeidsplassene sine mer bærekraftige ved å bruke fornybare produkter. Denne endringen gjør at ogsåleverandører av integrerte Facility Management-tjenester  investerer i og fokuserer på å kunne tilby grønt renhold og miljøvennlige tjenester. Dette skiftet skjer raskt og man ser at mange drift- og serviceproblemer, som matsvinn i kantine og høye driftskostnader, får grønne løsninger som sparer både miljø og driftsbudsjett. Innkjøp og bruk av miljøvennlige produkter og tjenester blir den ideelle løsningen for mange organisasjoner.

Tingenes internett får et bredere bruksområde

Som et resultat av ulike teknologiske fremskritt som Tingenes internett og andre skybaserte teknologier, er stordata nå enda lettere tilgjengelig. For integrert Facility Management forventer man at Tingenes internett kommer til å bli raskere, smartere og et hjelpemiddel til konstant oppkobling mellom to eller flere tjenester. Vi kommer til å se en klar økning av automasjonssystemer som tilbyr servicestøtte i sanntid, det være seg adgangskontroll, energiforbruk, eller regulering av ventilasjonssystem. Med tilgang til stordata og større bruk av sensorer vil arbeidsplassen også utformes mer etter og rundt lærende systemer, som loggfører brukstrender og tilpasser seg deretter.

Et bredere utvalg av vertskaps-tjenester

Dagens arbeidstakere forventer mer av arbeidsplassen sin, med løsninger for bekvemmelighet og service «on demand». Eksempler på det kan være innlevering av klær til rens, tilbud om sykkelservice, treningstilbud i tilknytning til jobben, take away fra jobbens kantine – der alt blir administrert mens du er på jobb. Derfor vil Facility Management bli integrert i enda større grad, ved å knytte til seg underleverandører av slike «convenience»-tjenester som kan levere service når den ansatte etterspør det. 

Integrert Facility Management endrer seg raskt, noe som forhåpentligvis vil regulere funksjonen til integrert Facility Management. Derfor er det en fordel å benytte seg av integrerte Facility Management-tjenester fra et selskap som Coor, som har lang erfaring med å tilby Facility Management som en totalløsning for alle service-tjenester.

Kontakt salgsavdelingen vår!

Coor Privacy policy

We have updated our Privacy Policy to help you understand what information we process and why we process it. We have made these updates as new data protection regulations (GDPR) entered into force on 25 May in the European Union / EEA.

Consent to the processing of personal data

The personal data we process is data provided by you when you fill in a contact form or subscription form on Coor's websites. It is your full name, e-mail address and your phone number or postal address (if and when applicable).

What is the purpose of processing your personal data?

Your personal data is required in order for us to send out the material you expressed an interest in such as press releases, news, and/or newsletters. We also use personal information to contact you personally if you filled in a contact form.

What is the legal basis for processing your personal information?

Our processing of your personal data is based on your consent to the processing. You can revoke your consent at any time by emailing us at info@coor.com

Information about processing your personal data

We have implemented appropriate technical and organizational measures to protect your personal data against loss or unlawful access. The number of persons with access to your personal data is limited. Only persons managing the Coor website you visited and/or who need to process your personal data in accordance with the above purposes will have access to your personal data.

We may also share your personal data with other Coor Group companies and suppliers and business partners who perform services or development on our behalf.

Your personal data may be transferred to a third country, that is, a non-EU / EEA country, in conjunction with Coor's use of the cloud-based services Office 365 provided by Microsoft Ireland Operations Limited ("Microsoft").

When Microsoft provides Office 365 services, Microsoft manages customer data (such as email, files) in data centers in the EU (currently: Dublin (Ireland) and Amsterdam (Netherlands)). However, as an integral part of the Office 365 services, some limited personal information (such as e-mail address) may also be processed in the United States).

In order to comply with applicable data protection requirements, Coor has entered into a data processing agreement with Microsoft and has also entered into standard contractual clauses ("EU Model Clauses") with Microsoft. All Microsoft subcontractors handling personal data in connection with the Office 365 services are committed by Microsoft in accordance with Article 11 of EU Model Clauses.

GDPR