Jobb i Coor

Brenner du også for service? Velkommen til oss i Coor.

I Coor gjør alle sitt beste for at arbeidsdagene til kundene våre skal være best mulig: vi sørger for at lokalene er i god stand, vi lager mat i kantiner, vi gjør rent, vi ønsker gjester velkommen i resepsjonen og vi leverer post. Vi tar rett og slett hånd om alle de hundrevis av oppgavene som skal løses for at arbeidsplasser og bygninger skal fungere som smurt.

Vi har mer enn 10 000 kolleger med ulike bakgrunner, erfaringer og jobbtitler. Men dette har vi felles: Vi trives best når vi arbeider sammen, vi liker å utvikle oss og vi gjør gjerne det lille ekstra for å gi våre kunder en bedre hverdag.

Vi skaper de beste resultatene når alle jobber sammen i et trivelig og trygt arbeidsmiljø. Vi legger vekt på at alle skal ha gode ansattvilkår, ledere som gir trygghet og muligheter til utvikling. Vår ambisjon er at du som kollega skal være stolt av å jobbe i Coor.

Vi trenger flere gode kollegaer! Jobbene finner du her.


 

Passion for service. Passion for people.

Møt noen av dine fremtidige kolleger: Klaus, Cathrine, Haben, Jannis og Sanna

 

Det er givende å se konkrete resultater av jobben sin hver dag, det tror jeg ikke alle yrkesgrupper kan. Det merkes så tydelig når det er rent og pent og vi får mye positiv feedback fra kundene. 

Jeg trives i min nye rolle som serviceveileder for renholderne. En del av arbeidsoppgavene mine er å introdusere renholderne og veilede dem. Jeg bestiller også utstyr og foretar kvalitetskontroller. Ved behov gjør jeg rent selv, f.eks. hvis noen er syke. 

Jeg har jobbet med renhold i over ti år. Jeg kom til Coor som renholder for et drøyt år siden, og de fire seneste månedene har jeg jobbet som serviceveileder. I tillegg til meg jobber det seks renholdere på vår avdeling. Kollegene mine er hyggelige og motiverte og vi har et godt arbeidsmiljø. Tidligere var renholdsarbeid tungt, men det er det ikke lenger. Arbeidsredskapene og maskinene er utviklet slik at jobben er blitt mye lettere.

Men det viktigste for meg er at jobben aldri er kjedelig! Alle dager er forskjellige og jeg lærer nye ting hele tiden her i Coor.

Jeg er ingen akademiker. Jeg er praktisk anlagt og vil jobbe med mennesker, så det var derfor jeg ble kokk. Det viktigste for meg er å yte skikkelig god service – og da må jeg forstå hva kundene vil ha. 

I mitt arbeid som soussjef er jeg restaurantsjefens høyre hånd. Jeg jobber mye med planlegging og å guide personalet, og dessuten bestiller jeg varer og utfører kontorarbeid. Det er veldig blandet – jeg liker variasjonen og at jeg får ta mye ansvar.

I Coor finnes det ikke noe heter ”vi pleier å gjøre det slik”. Vi tenker alltid fremover og hvis noen har en god idé, er det aldri langt fra tanke til handling. Jeg har jobbet her i tre år nå og bare i løpet av den tiden har vi utviklet restauranten mye.

Hele teamet er med i planleggingen og vi jobber med menyen hver uke – vi fortsetter å eksperimentere uavbrutt. Dessuten kommer vår kreative kjøkkensjef på besøk et par ganger i året. Han oppdaterer oss på de nye trendene i bransjen og hjelper oss i idéarbeidet. Vi jobber også hele tiden med vårt matsvinn og benytter oss av ulike løsninger for å minske miljøpåvirkningen. Vi er aldri fornøyde.

Denne optimismen og muligheten til utvikling er viktig for meg, men det jeg liker best ved jobben, er kollegene mine. Det er det beste med Coor, at man tar et så stort sosialt ansvar for sine medarbeidere.

Vi er femten personer i restauranten og vi gjør alt arbeid sammen. Da blir det best. 

Man får bare én sjanse til å gjøre et godt førsteinntrykk, så hvordan vi mottar gjester er derfor veldig viktig. Ved å yte god service og få gjesten til å føle seg velkommen, kan man sette tonen for hele besøket.

God service er for meg å være proaktiv og hele tiden ligge ett steg foran. Spørre gjesten om å ta jakken og henge den opp, eller følge gjesten til møterommet når jeg ser at kundekontakten er litt forsinket.

Jeg er en sosial og omgjengelig person som liker å engasjere meg i det meste som skjer på arbeidsplassen. I tillegg til å møte og ta hånd om besøkende, så handler dagene mine blant annet om posthåndtering, mailkorrespondanse og å sørge for at forespørsler havner hos rett person. Når site manager ikke er til stede på kontrakten,  er det jeg som har ansvaret for henvendelser som gjelder resepsjon, kantine og renhold.

Resepsjonen er et kontaktpunkt for de som arbeider i huset. Hvis noe er feil eller defekt, kommer personalet ofte til meg for å rapportere det – da sørger jeg for at problemet blir fulgt opp. Jeg liker at det er rom for å ta egne initiativ i jobben. Det passer meg godt at Coor er en bedrift i kontinuerlig endring, og at det skjer nye ting.  

Det viktigste er imidlertid at jeg føler at jeg blir sett, både som medarbeider og kollega. Det blir jeg her.

Som VVS-tekniker er det min jobb å løse problemer. Det kan handle om kraner som lekker, toaletter som må repareres eller elementer som har sluttet å fungere. Jeg har jobbet for privatpersoner tidligere, men jeg ville mer – jeg vil være en del av noe større.

Det er stort press her fordi ingenting kan gå galt: Forsyningen til bygningen må alltid fungere. Men jeg liker det, jeg liker å ha et stort ansvar. Jeg er blitt vant med å komme med løsninger. Det er det eneste som duger, for det må bli rett på første forsøk. Men alle her hjelper hverandre. Man er aldri alene og det føles trygt. 

På mange av mine tidligere arbeidsplasser har jeg merket at man stopper opp i utviklingen etter en stund og at alle dager blir like. Det er derfor bedriften må utvikles. Hvis ikke, stopper man opp i sin egen utvikling. Jeg vil ha en arbeidsleder som utfordrer meg og det gjør sjefen min her i Coor. Jeg vil ikke bare sitte og drikke kaffe, jeg ønsker å jobbe hardt.

For meg er sjefen det beste med jobben. Han våger å tenke utenfor boksen og får oss til å prøve nye ting, men forstår samtidig hva vi holder på med og hvilke begrensninger som finnes. Han er rettferdig og bidrar til at vi utvikler oss som personer og arbeidskamerater. For ham er det heller ikke bare jobb, jobb, jobb. Han merker hvordan vi har det og spør meg om hvordan jeg ser på fremtiden – hva jeg ønsker å gjøre videre. Han bryr seg, på ordentlig.

Da jeg var liten, ble jeg plutselig syk. Vel fremme på sykehuset var jeg halvt lammet og de la meg inn omgående for borrelia som hadde spredd seg til nervesystemet. Jeg ble på sykehuset i tre måneder. 

Nå er jeg tilbake i sykehusmiljøet, men ikke som pasient – jeg jobber her. Jeg søkte meg til Coor på Nya Karolinska Solna fordi jeg ville gjøre en jobb som betyr noe. For enkelte spiller det kanskje ingen rolle, men for meg er det viktig. Dessuten lokket teknologien og visjonene – det finnes faktisk en 40-årsplan her. Vi har en lang periode med utvikling foran oss.

Jeg jobber med logistikk på sykehuset og det innebærer at jeg tar hånd om de robotene som tar seg av all transport. Sykehuset er 340 000 kvadratmeter stort og en vogn veier 115 kg. Snart kommer vi til å kunne håndtere 1 600 transporter per døgn her, noe som ikke hadde vært mulig uten robotene.

Når folk hører at jeg jobber med roboter, spør de alltid om jeg er ingeniør, men jeg kunne ingenting om roboter da jeg begynte – jeg har lært alt her. Slik er det i Coor. Det spiller ingen rolle hvem du er eller hva din bakgrunn er, bare du har noe å tilby i dag. Da har du en plass her, og du kan vokse med jobben. Mulighetene er åpne for deg.

Alle vi som jobber i Coor, har en spesiell energi som vi ønsker å spre, vi er veldig positive. Det er noe med sykehusmiljøet – har du en dårlig dag, så har noen av pasientene det verre og jeg blir mer ydmyk ved å tenke på det. Her blir jeg et bedre menneske.