illustration

SmartMove – en moderne måte å flytte på

På slutten av fjoråret lanserte Coor en produktserie, SmartConcepts, med fire av de mest populære egenutviklede konseptene. For tiden innføres også konseptet SmartMove, som forenkler administrasjonen ved flytting.

Nå går de gamle fysiske flyttekortene i graven og erstattes av den digitale tjenesten SmartMove, som nå lanseres av én av Coors kunder.

Eric Barclay, virksomhetsutvikler i Coor− SmartMove er en moderne, smartere og mer tidsriktig måte å håndtere flytting på, spesielt når det gjelder aktivitetsbaserte arbeidsplasser. Med tradisjonelle flyttekort er det vanskelig å holde orden på folk når de ikke flytter til en bestemt plass, men kanskje bare til en viss del av et kontor, sier Eric Barclay, som er virksomhetsutvikler hos Coor.

I kombinasjon med andre smarte systemer i produktserien, som SmartFlow til posthåndtering, får kunden kontroll over all kontorservice og at det fungerer fra dag én etter flytting. Systemet er en skybasert tjeneste uten behov for installasjon, og informasjonen oppdateres enkelt av kunden selv. Det er også mulig å koble systemet til kundens HR-system, hvilket innebærer at all informasjon automatisk blir riktig og oppdatert.

− For mange store kunder skjer et stort antall flytteoperasjoner hvert år, men alle flyttejobber er ikke fysiske, visse er bare administrative. Dette stiller enda høyere krav til at informasjonen kobles til rett person, rett kostnadssted og rett plass.

Andre fordeler med systemet er at det er enkelt å skrive ut rapporter og at det er sporbarhet ved endringer. For eksempel er det også tidsbesparende for kunden å slippe å fylle ut flyttekortene.

− Hvis en bedrift gjennomfører tusen flytteoperasjoner i året, tar det mye administrativ tid. Vi så et behov hos våre kunder og skapte et system som gjør det enklere for organisasjoner med mange flytteoperasjoner og forandringer, inkludert behov for å vite hvor personalet sitter, sier Eric Barclay.

SmartMove kommer nå til å bli lansert hos én av Coors større kunder som gjennomfører en større intern flytting som berører 15 000 personer. I forbindelse med denne flyttingen har 250 personer hos kunden fått opplæring i å håndtere systemet. Coor har hatt informasjonstreff og tatt frem opplæringsmateriell.

− Vi kommer til å følge opp lanseringen med "åpent hus", der vi kommer til å være til stede for å svare på spørsmål og problemstillinger. Styrken i systemet er likevel dets enkelhet. Det skal være intuitivt og lett å forstå og lære seg.SmartMove er det femte konseptet i Coors SmartConcepts-familie. Tanken er at denne familien skal vokse kontinuerlig. Hos Coor har vi opprettet et innovasjonsforum med spesialister og kontraktssjefer, der idéer presenteres og diskuteres.

− Vi har samlet kompetanse fra organisasjonen som jobber nær kunden og som har et øre mot markedet. På denne måten skal vi finne nye idéer og deler å utvikle som gjør det enklere både for kunden og for oss, sier Eric Barclay.