Hei!

Etter en måned som ny leder for Coor Service Management i Norge er jeg glad for å kunne presentere meg gjennom dette nyhetsbrevet. Noen av våre kunder og partnere har jeg allerede fått anledning til å hilse på, og jeg ser frem til å treffe flere av dere i nær fremtid.

Coor har høye ambisjoner om vekst i Norge. Jeg er ny i denne "unge" bransjen og kommer senest fra stillingen som salgs- og markedsansvarlig hos stolprodusenten HÅG. Tidligere har jeg lang fartstid fra Braathens og SAS, og mitt bidrag hos Coor vil ligge mye på kundefokus og verdiskapning for kunden.

Coor Service Managements konsept skal gi norske bedrifter og offentlige selskaper bedre lønnsomhet. Ja, det våger jeg faktisk å påstå. Vi tar oppgaven med å samordne, lede og utvikle alle servicefunksjonene i kjernevirksomheten din, slik at du får en smidigere virksomhet – og dermed også større muligheter for utvikling av kjernevirksomheten. Og det er akkurat det vi ønsker å få til. "Service management" handler om å innføre bedre prosesser, styring og system, men også om å lede og skape engasjement. Det handler om hele tiden å veie kvalitet og kvantitet mot pris – alt i den hensikt å optimere leveransen for deg og virksomheten din.

I dette nummeret av Nova kan du lese litt om hva vi mener med "service management". Du kan også lese om hvordan Landstinget Gävleborg forberedte seg til en utskilling av eiendomsservicen, og om hvorfor noen av kundene våre har valgt å sette ut servicefunksjonene til en totalløsningsleverandør.

Hyggelig lesning!

Freddy Eriksen, Administrerende direktør, Coor Norge